TR |  EN
Soru Cevap
Kamu kurumu olarak nasıl maske talebinde bulunurum? Buradan müşteri girişi yaparak kurumunuz veya yurtdışı teşkilatınız için yada hibe olarak maske talebinde bulunabilirsiniz. Üyelik hesabınız yoksa öncelikle buradan müşteri üyeliği yapmanız gerekmektedir.
Talep edilen maskeler nasıl ulaştırılacak? DMO maske dağıtımında ana dağıtım planlamasını yapmaktadır. Bu kapsamda kamu kurumları ve kuruluşları valilikler aracığıyla talep ettikleri maskelere ulaşabiliceklerdir. DMO bildirilen taleplere uygun oranda maskeleri koordineli bir şekilde valiliklere ulaştıracaktır.
Maske talepleri sürekli olarak yenilenmeli midir? Hayır. DMO Koronavirüs Pandemisine karşı uygulanan politikalara uygun olarak belirli periyodlarda maske taleplerinizi karşılayacaktır.
Soru Cevap
"Tedarikçi Kaydı" elektronik ortamda yapılabilir mi? Evet. buradaki adresten tedarikçi ön kaydınızı yapabilirsiniz. e-İmzanız veya e-devlet şifreniz var ise kaydınızı tamamlayabilirsiniz.
Sözleşme imzalamadan önce "Tedarikçi Kaydı" yapabilir miyim? Evet. Süreçlerinizi hızlandırmak için sözleşme öncesi kaydınızı yaptırmanızı öneririz.
DMO ile sözleşme imzaladım yine de "Tedarikçi Kaydı" yapmam gerekiyor mu? Evet. Kumaş ve ihracat başvurularınızın değerlendirilmesi ve sevkiyat bildirimlerinizi yapılabilmeniz için kaydınızı yapmanız gerekmektedir.
"Tedarikçi Kaydı" için gerekli bilgiler nelerdir? e-İmzanız ya da e-devlet şifrenizi biliyorsanız kaydınızı birkaç dakika içinde tamamlayabilirsiniz. Kayıt esnasında sizden firmanıza ait Vergi Numarası ile firma yetkilinize ait temel bilgiler istenilecektir.
Tedarikçi kaydımı yaptıktan sonra ne yapmalıyım? Buradan Tedarikçi girişi yapabilir, firmanıza ait portaldan işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
Soru Cevap
Sözleşmemi nasıl imzalayabilirim? Genel Müdürlüğümüz merkez ve taşra birimlerinin herhangi birinde imzalayabilirsiniz. Ayrıca e-imzanız var ise uzaktan da sözleşmenizi imzalayabilirsiniz.
Sözleşme imzalamak ne kadar sürüyor? Sözleşmeniz matbu bir doküman olduğu için birkaç dakikada sözleşmenizi imzalayabilirsiniz.
Sözleşme imzalamak için gerekli belgeler nelerdir? Firmanızın imza sirküsü ve yetki belgesi olması sözleşme imzalanması için yeterlidir.
"Tedarikçi Kaydı" için gerekli bilgiler nelerdir? e-İmzanız ya da e-devlet şifrenizi biliyorsanız kaydınızı birkaç dakika içinde tamamlayabilirsiniz. Kayıt esnasında sizden firmanıza ait Vergi Numarası ile firma yetkilinize ait temel bilgiler istenilecektir.
"Sözleşme Başvurusu" nasıl yapılır? Tedarikçi kaydınızı yapmanızın ardından hesabınıza giriş yapıp "Sözleşme Başvuruları" ekranlarından ilerlemelisiniz.
Soru Cevap
Kumaş talebini nasıl yapabilirim? Öncelikle tedarikçi kaydınızı yaparak hesabınıza giriş yapmanız gerekmektedir. Ardından ‘’Kumaş Talepleri" menüsünden talebinizi oluşturabilirsiniz.
Kumaş talebimi istediğim miktarda yapabilir miyim? Kumaş talebinizi sözleşme sırasında verdiğiniz taahhüt ve buna göre ihracat izni alacağınız ürünlerin haftalık üretimi için hesaplanacak miktar kadar yapabileceksiniz.
Kumaşı DMO'dan mı alacağız? Hayır, DMO sözleşmede verdiğiniz taahhüt ve buna karşılık yapılacak ihracata konu ürünlerin üretimi için gerekli kumaşın alınması ile ilgili izni verecektir.
Birden fazla ürün için talepte bulunabilir miyim? Evet, sözleşme kapsamında ürettiğiniz her bir ürün için talepte bulunabilirsiniz.
Tedarik edilen kumaşın fiyatı nedir? Kumaş satışı Ofis tarafından yapılmadığı için fiyat bilgisi verememekteyiz. Bu konuda üretici firmalarla iletişime geçebilirsiniz.
Verilecek olan kumaşın özellikleri nelerdir? Dış Katman: 30 gr/metrekare (20 cm) Spunbond kumaş
Orta Katman: 25 gr/metrekare (17,5 cm) Meltblown kumaş
İç katman: 20 gr/metrekare (17,5 cm) Spunbond kumaş
Soru Cevap
Ürünlerim hazır, depoya mı sevk edilecek, DMO mu alacak? Sözleşme gereği uygun araç olması koşulu ile DMO ürünlerinizi alabilir ancak kumaş talebi ve ihracat izni gibi işlemlerinizin hızlı olabilmesi için kendi imkanlarınız ile DMO yetkililerinin belirlediği bir lokasyona ürünlerinizi sevk edebilirsiniz.
Ürünlerim hazır olduğunda sevkiyat bildirimini nasıl yaparım? Öncelikle tedarikçi kaydınızı yaparak hesabınıza giriş yapmanız gerekmektedir. Ardından "Sevkiyat Bildirimleri" menüsünden işlemleri gerçekleştirebilirsiniz.
Soru Cevap
İhracat iznini DMO mu verecek? Hayır, DMO mevzuat gereği bu konuda yetkili Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu (TİTCK )'na gerekli izin verilmesi için bildirimde bulunacaktır.
İhracat başvurumu nasıl yapacağım? Öncelikle tedarikçi kaydınızı yaparak hesabınıza giriş yapmanız gerekmektedir. Ardından "İhracat Başvurusu" menüsünden talebinizi gerçekleştirebilirsiniz.
İstediğim miktarda ürün için ihracat izni başvurusunda bulunabilir miyim? Hayır, DMO'ya teslim ettiğiniz miktar kadar izin başvurusunda bulunabilirsiniz.
Yurt dışına numune gönderimi nasıl olacak? Numune amaçlı yurt dışı gönderimlerde, ilgili ürünlerin kargo yoluyla gönderilmesi ve “Numunedir” ibaresinin bulunması kaydıyla, maske için 50 adet, tulum içinse 10 adet ürüne kadar söz konusu ihracat talepleri uygun görülmektedir.
İhracat yetkimi devredebilir miyim? Evet, ancak ihracat yetkinizi devredeceğiniz firma öncelikle Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu'na gerekli başvurularını yapmış olmalı, ardından bu firmanın bilgilerini DMO sistemlerine girerek işlemlerinizi yapabilirsiniz.