Katalog İlanı ve Ekleri

13.11.2024

AÇIK SATIŞLARA AİT SATINALMA SÖZLEŞMESİ (KATALOG) BAŞVURU İLANI

02.09.2024

* Online sözleşme başvuruları ile online ilave ürün başvuruları geliştirme çalışmalarının devam etmesi sebebiyle ileri bir tarihe ertelenmiştir. Diğer online işlemlere ilişkin Firma Portalı uygulamaları tüm unsurlarıyla birlikte devreye alınmıştır.

 

1. GENEL ŞARTLAR ve KURALLAR:

Kamu kurum ve kuruluşlarının hizmetlerini yerine getirirken ihtiyaç duydukları ürünlerden DMO’nun faaliyet konusuna girenler DMO E-Satış Portalı üzerinden satışa sunulmakta olup, bu portalda tedarikçi olarak yer almak isteyen ve elektronik ortamda  “Katalog Başvurusu” üzerinden yapacakları başvuru sonrasında şartları uygun bulunarak anlaşmaya varılan firmalar ile “Açık Satışlara Ait Satınalma Sözleşmesi” imzalanacaktır.

 

1-Teklif edilecek ürünlerin, “Kataloğa Alınacak Malzeme Çeşitleri Listesi”nde (EK-A) yer alması gerektiğinden firmalar, bu listede tanımlı olmayan ürünleri için başvuru yapamayacak olmakla birlikte “Kataloğa Alınacak Malzeme Çeşitleri Listesi”ne (EK-A) ürün eklenmesi, mevcut ürünlerin özelliklerinde ya da listedeki herhangi bir bilgi hakkında değişiklik yapılabilmesi amacıyla istenilen bilgi ve belgeleri (teklif edilen ürün, broşürleri, varsa kamu satış faturaları ve referans listesi) sisteme yüklemek ve gerekçelerini de bildirmek suretiyle “Kataloğa Alınacak Malzeme Çeşitleri Listesine Ürün Ekleme / Değişiklik Talepleri” kısmından elektronik olarak yapabileceklerdir.

Söz konusu talepler, katalogda yer alabilme koşulları, piyasanın yapısı, pazar payları ve gerekli görülen diğer hususlar yönünden araştırılacak olup, DMO tarafından uygun görülmesi halinde talep konusu ürünler bu listeye dahil edilerek ya da talep edilen değişiklikler yapılarak firmaların sözleşme başvurularına açılacak, uygun görülmeyen ürünlere ilişkin başvurular reddedilerek talep sahibi firmaya elektronik ortam üzerinden bildirimde bulunulacaktır.

2- Başvuruda bulunacak olan firmalardan;
      a) Teklif edecekleri her bir ürün için konumları (üretici, ithalatçı, yetkili satıcı) “Kataloğa Alınacak Malzeme Çeşitleri Listesi”ne (EK-A) uygun olanlar ile 2 yıl süreli “Katalog Kapsamındaki Firmalardan Gerçekleştirilecek Açık Satışlara Ait Satınalma Sözleşmesi” (EK-B),

b) Teklif edecekleri tüm ürünlerde üretici konumunda olup, üretim yerleri Adıyaman, Ağrı, Ardahan, Batman, Bayburt, Bingöl, Bitlis, Diyarbakır, Elazığ, Erzincan, Erzurum, Gümüşhane, Hakkari, Iğdır, Kars, Malatya, Mardin, Muş, Siirt, Şanlıurfa, Şırnak, Tunceli veya Van (Cazibe Merkezleri Programı kapsamına dahil) illerinin sınırları içerisinde yer alanlar ile 2 yıl süreli “Cazibe Merkezleri Kataloğu Kapsamındaki Firmalardan Gerçekleştirilecek Açık Satışlara Ait Satınalma Sözleşmesi” (EK-C),

c) Teklif edecekleri tüm ürünlerde üretici konumunda olup, Cazibe Merkezleri Programı kapsamında olmayan illerde üretim yapan ancak KOSGEB’in güncel kayıtlarında işletme ölçeği mikro veya küçük olanlar ile sadece yerli malı belgesine sahip ürünleri için 3 yıl süreli “Katalog Kapsamındaki KOBİ'lerden Gerçekleştirilecek Açık Satışlara Ait Satınalma Sözleşmesi” (EK-Ç),

imzalanacaktır. E-Satış Portalında yayınlanacak ürünler katalog ürünleri olarak değerlendirilecek olup, bu maddenin (a) fıkrasına göre sözleşme imzalanan firmalar Genel Katalog, (b) fıkrasına göre sözleşme imzalanan firmalar Cazibe Merkezleri Kataloğu, (c) fıkrasına göre sözleşme imzalanan firmalar ise KOBİ Kataloğu kapsamına alınacaklardır.

Tekno Katalog uygulamasına dahil edilecek olan ürünlerin “Kataloğa Alınacak Malzeme Çeşitleri Listesi”nde (EK-A) yer alma zorunluluğu bulunmadığından Tekno Katalog başvuruları https://www.dmo.gov.tr/Files/TeknoKatalog/ adresindeki ilanda yer alan şartlar dahilinde ayrıca gerçekleştirilecektir.

 

3- “Kataloğa Alınacak Malzeme Çeşitleri Listesi”ndeki (EK-A) ürünler için katalog iş ve işlemlerinin yürütülmesinde yetkili satınalma daire başkanlıklarına yer verilmiş olup firmaların başvuruya ve sözleşme sonrasına ilişkin tüm işlemleri, teklif edecekleri ürünlerin görev alanına girdiği ilgili satınalma daire başkanlığı tarafından yürütülecektir. Katalog uygulaması ve katılım şartlarına ilişkin daha geniş bilgi almak isteyen firmalar her zaman ilgili Satınalma Daire Başkanlığından bilgi alabileceklerdir.

4- Firmalar aynı anda Genel Katalog, KOBİ Kataloğu veya Cazibe Merkezleri Kataloğu sözleşmesi imzalayamayacaklardır. Ancak bu katalog uygulamalarından herhangi birinde yer alan firma, Tekno Katalog ilanında yer alan şartlara sahip ise aynı anda Tekno Katalog sözleşmesi imzalayabilecektir. Bunun dışında Genel Katalog, KOBİ veya Cazibe Merkezleri Kataloğu sözleşmesi imzalandıktan sonra şartları uygun olan firmalarca talep edilmesi ve DMO tarafından uygun görülmesi kaydıyla firmanın mevcut sözleşmesi sonlandırılarak diğer katalog uygulamasına ait sözleşme imzalanabilecektir.

5- Katalogda yer alması istenen ürünlerin, piyasada satışı yapılan ürünlerden olması gerekmektedir. DMO, firmayı veya firmalarca teklif edilen ürünü/ürünleri kataloğa alıp almamakta serbest olup, başvuruları uygun görülmeyen ve gerekli şartları sağlamayan firmaların müracaatları değerlendirme dışı bırakılacaktır.

6- Katalogda yer almak üzere müracaatta bulunan firmaların teklif etmiş olduğu ürünlerle ilgili olarak idari, ticari veya üretimle ilgili herhangi bir faaliyetinin olmadığının ya da firmalardan istenilen Ayrıntılı Bilanço ve Gelir Tablosunun incelenmesi sonucu firmanın mali durumlarının uygun olmadığının DMO tarafından tespit edilmesi halinde başvuru değerlendirme dışı bırakılacaktır.

 

7- Aşağıda sayılanların doğrudan veya dolaylı veya alt yüklenici olarak, kendileri veya başkaları adına yaptıkları müracaatlar hiçbir şekilde kabul edilmeyecektir.

a) 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ve diğer kanunlardaki hükümler gereğince geçici veya sürekli olarak idarelerce veya mahkeme kararıyla kamu ihalelerine katılmaktan yasaklanmış olanlar (yasaklılık süresi boyunca).

b) 12/4/1991 tarihli ve 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu kapsamına giren suçlardan, örgütlü suçlardan veya kendi ülkesinde ya da yabancı bir ülkede kamu görevlilerine rüşvet verme suçundan dolayı hükümlü bulunanlar.

c) İlgili mercilerce hileli iflas ettiğine karar verilenler.

ç) Fason üretimi ve anlaşmalarıyla katalogda yer almak isteyenler (kamu iktisadi teşebbüsleri ve bunların doğrudan veya dolaylı olarak birlikte ya da ayrı ayrı sermayesinin yarısından fazlasına sahip oldukları şirketlerin başvuruları ile marka tescili Türkiye’de kendisine ait olan ve “Kataloğa Alınacak Malzeme Çeşitleri Listesi”nde (EK-A) yüksek teknolojili ürün olarak yer alan tıbbi cihazları teklif eden firmaların başvuruları hariç)

d) Genel Müdürlüğümüzce belli bir süre ile DMO ihalelerine iştirak ettirilmemesine ve/veya kataloğa başvurmamasına karar verilenlerden süresi devam edenler.

e) Müracaat tarihi itibariyle mevzuatı gereği kayıtlı olduğu oda tarafından mesleki faaliyetten men edilmiş olanlar.

f) Başvuru tarihinden önceki beş yıl içinde, mesleki faaliyetlerden dolayı yargı kararıyla hüküm giyenler.

g) İflası ilan edilmiş, zorunlu tasfiye kararı verilmiş, borçlarından dolayı mahkeme idaresi altına alınmış, konkordato ilan etmiş olanlar.

ğ) DMO’nun ihale yetkilileri ile satınalma ve katalog komisyonlarında görevli kişiler.

h) DMO’nun katalog konusu ürünleriyle ilgili her türlü ihale, satınalma ve katalog işlemlerini hazırlamak, yürütmek, sonuçlandırmak ve onaylamakla görevli olanlar.

ı) (ğ) ve (h) bentlerinde belirtilen şahısların eşleri ve üçüncü dereceye kadar kan ve ikinci dereceye kadar kayın hısımları ile evlatlıkları ve evlat edinenleri.

i) (ğ), (h) ve (ı) bentlerinde belirtilenlerin ortakları ile ortağı oldukları şirketleri (bu kişilerin yönetim kurullarında görevli bulunmadıkları veya sermayesinin % 10'undan fazlasına sahip olmadıkları anonim şirketler hariç).

j) DMO bünyesinde bulunan veya DMO ile ilgili her ne amaçla kurulmuş olursa olsun vakıf, dernek, birlik, sandık gibi kuruluşlar ile bu kuruluşların ortak oldukları şirketler.

k) 2/10/1981 tarihli ve 2531 sayılı Kamu Görevlerinden Ayrılanların Yapamayacakları İşler Hakkında Kanun uyarınca DMO’da iki yıl görev yapmış olanlardan hangi sebeple olursa ayrılanlar, ayrıldıkları tarihten başlayarak üç yıl süreyle görev ve faaliyet alanlarıyla ilgili konularda doğrudan doğruya veya dolaylı olarak başvuruda bulunamazlar, komisyonculuk ve temsilcilik yapamazlar.

Buna rağmen katalog sözleşmesi imzalamak üzere müracaat eden firmaların talepleri red edilir. Ayrıca, bu durumda olup da müracaat aşamasında tespit edilemeden sözleşme yapılmışsa, sözleşmenin feshine ilişkin hükümleri uygulanır.

 

8- Genel Müdürlüğümüzce yapılan davet üzerine, süresi içerisinde katalog sözleşmesi imzalamaya gelmemiş olanlar davet tarihini müteakip bir yıl süre ile başvuru yapamazlar.

9- 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun 10. maddesi ile "Aydınlatma Yükümlülüğünün Yerine Getirilmesinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ" kapsamında, veri sorumlusu sıfatıyla DMO tarafından hazırlanan “Devlet Malzeme Ofisi Genel Müdürlüğü Tedarikçiler İçin Aydınlatma Metni”, www.dmo.gov.tr/KVKK adresinde yer almaktadır.

 

II- BAŞVURU İÇİN GEREKLİ BİLGİ VE BELGELER İLE YERİNE GETİRİLMESİ GEREKEN SAİR HUSUSLAR:

A- Başvuruya İlişkin Bilgiler

1-Başvurular (ilk defa, sözleşme yenileme ve ilave ürün) “Katalog Başvurusu” üzerinden elektronik ortamda yapılacak olup, bunun dışındaki yollarla yapılan (posta, mail, elden teslim vb) başvurular kabul edilmeyecektir. Firmalar, başvuruları için gerekli bilgi, belge ve kayıtlar hakkında işlem yapacakları kullanıcı sayfaları (Tedarikçi Sayfası) üzerinden ayrıca yönlendirilecektir. 

2- Firmalar tedarikçi sayfasına temsil ve ilzama yetkililerinin veya bu hususta vekil kılınanların e-imzalarıyla giriş yapabilecektir.

3- Yapılacak başvurularda gerekli bilgi ve belgelerin, tedarikçi sayfası üzerinden ilgili ürün/ürünlerle ilişkilendirilmesi kaydıyla bir kez yüklenilmesi yeterli olacaktır.

4- Firmalar, katalogda yer almak amacıyla her zaman başvuruda bulunabilecek olup, ilk defa başvurularında ilgili satınalma daire başkanlığının görev alanına giren ürünler için en fazla 100 kalem ürün teklif edebilecekler ve söz konusu satınalma daire başkanlığı ile sözleşme imzalayıncaya kadar ilave ürün başvurusunda bulunamayacaklardır.

5- Sözleşme yenileme başvurusu ile ilgili olarak;

a) Firmalar, sözleşmeleri sona ermeden 60 gün öncesinden başlamak suretiyle sadece sözleşmesinde mevcut olan ürünler ile ilgili satınalma daire başkanlığına, kullanıcı sayfaları üzerinden yenileme başvurusunda bulunabilecek olup, sözleşmesini yeniledikten sonra ilave ürün başvurusu yapabileceklerdir. Daha önce yapmış olduğu ilave ürün başvurularından sonuçlanmayanlar ise sonlandırılacaktır.

b) Başvuru sürecinde firmaların mevcut belgeleri sistem tarafından kontrol edilecek ve güncelliği devam eden belgeler tekrar istenilmeyecektir. Firma, mevcut olan sözleşmesinin ekinde yer alan ürünlerden yeni sözleşmesinde yer almasını istediklerine ait “Ürüne Ait Teknik Özellik Form”larını (EK-4) hiçbir değişiklik yapmadan sistem üzerinden onaylayarak işleme almak zorundadır. Süresi dolan evrakların takibi ve yenilenmesinden tedarikçiler sorumludur.

 

6- Mevcut sözleşmesine ürün ilave etmek isteyen firmaların başvurusu ile ilgili olarak;

a) Her bir başvurusunda en fazla 100 kalem teklif edebilmeleri kaydıyla ilgili satınalma daire başkanlığına kullanıcı sayfaları üzerinden sözleşme süresi içerisinde en fazla 10 defa ilave ürün başvurusu yapabilecek ve reddedilen ya da firmanın kendi isteği ile sonlandırılan başvurular da bu başvuru sayısına dâhil edilecektir.

b) Mevcut ilave ürün başvuruları sonuçlanıncaya kadar yeni bir ilave ürün başvurusu yapamayacaklardır.

c) DMO tarafından yapılan değerlendirmede, belgeleri veya kayıtları eksik olduğu bildirilen firmaların, 25 gün içerisinde bu eksikliklerini tamamlamamaları halinde ilave ürün başvuruları reddedilir.

ç) İlave ürün başvurularında, gerekli bilgi ve belgelerin güncel olması kaydıyla “Başvuru Sürecinde Gerekli Belgeler ile Yapılması Gerekenler”e ait ilk iki bölümdeki işlemler gerçekleştirilmeyerek “Teklif Edilecek Ürünler İçin Gerekli Belge ve Kayıtlar” ile “Fiyat Araştırması”nın bulunduğu üçüncü ve dördüncü bölümde yer alan işlemler uygulanır. Fiyatlarda anlaşılmasından sonra firmadan, kayıtlı elektronik posta adresine gönderilen yazıyla (ayrıca kullanıcı sayfası (Tedarikçi Sayfası) üzerinden) 10 gün içerisinde varsa gerekli belgelerin ibrazı ve Genel Katalogda her bir ürün için katılım bedelinin DMO hesaplarına yatırılması istenir. Bu süre zaruret halinde firmanın talebi ve DMO tarafından da kabulü halinde uzatılabilir. Aksi takdirde ilave ürün başvurusu reddedilir.

 

7- Başvuru süreci Tedarikçi Sayfası üzerinden bölümler halinde gerçekleştirilecek olup, söz konusu bölümlerde bu ilan metninde belirtilmiş olan gerekli bilgi, belge veya taahhütlerin talimatlara ve istenilen formata uygun şekilde sunulması gerekmektedir. DMO tarafından bildirilen süre içerisinde eksikliklerin tamamlanmaması halinde başvurular reddedilecektir.

8- Başvuru aşamasında gerekli bilgi, belge ve kayıtların bir kısmı veri paylaşımı sağlanan diğer kamu kurumlarından temin edilecektir. Diğer kamu kurumlarından temin edilen bilgi, belge ve kayıtların başvuru şartlarına uygun olmaması halinde firmalar, ilgili kamu kurumları ile irtibata geçerek bu bilgi, belge ve kayıtları katalog başvurusuna uygun hale getirene kadar işlemlerini devam ettiremeyeceklerdir.

9- Müracaat edecek olan firmalar, kendilerinin ve teklif ettikleri ürünlerinin katalogda yer alabilme koşullarına uygun olup olmadığı ve/veya teklif edilen ürünlerin fiyatları ile ilgili olmak kaydıyla; Genel Müdürlüğümüzce görevlendirilecek yetkililerin, firma işyerinde gerçekleştirilecek olanlar da dahil olmak üzere, her türlü inceleme, araştırma ve denetim yapmasına imkân sağlamak ve bu kapsamda istenecek bilgi, defter ve belgeleri vermek zorundadırlar. Aksi takdirde firmanın başvurusu reddedilecektir.

10- Firmaların teklif edecekleri ürünlerden, numune istemek suretiyle DMO’da veya firmanın üretim/teşhir alanında ya da daha önceden firma tarafından satışı yapılan yerde görülmek suretiyle incelenmesi kararlaştırılan ürün grupları içerisinde yer alanların, DMO tarafından firmaya gerekli bildirimin yapıldığı tarihten itibaren 15 gün içerisinde numunesinin gönderilmemesi ya da bildirilen tarihte iş yerinde hazır bulundurulmaması halinde ilgili ürünlerin başvurusu reddedilecektir.

 

B- Başvuru Sürecinde Gerekli Belgeler ile Yapılması Gerekenler

Başvuru süreci aşağıdaki bölümlerden oluşmakta olup, firmanın konumuna ve ürüne göre gerekli belgeler ile diğer bilgi ve taahhütler sırasıyla istenilecek olup, bir önceki bölüm uygun görülmediği sürece sonraki başvuru bölümüne geçilemeyecektir.

 

1. Bölüm: (Firma Yetkilisinin Kontrolü)

1- Başvurunun ilk kısmında firmaların öncelikle temsil ve ilzama yetkililerinin veya bu hususta vekil kılınanların DMO internet sitesi üzerinden e-imzalarıyla kullanıcı sayfalarına giriş yapması ve firma ile ilgili adres, iletişim ve gerekli diğer bilgileri beyan ederek “Firma Bilgi Formu”nu (EK-1) düzenlemesini müteakip;

a) Gerçek kişilerde, noter tasdikli imza beyannamesini,

b) Tüzel kişilerde, tüzel kişiliği temsil ve ilzama yetkili olunduğuna ilişkin müstenidatın da yer aldığı noter tasdikli imza sirkülerini,

c) Vekâleten katılma halinde, sadece tek firmayı temsil etmek kaydıyla noter onaylı vekâletname ile vekâleten katılanın noter onaylı imza beyannamesini,

“Temsil Belgeleri” (EK-2) olarak sisteme yüklemeleri gerekmektedir. Bu belgeler sisteme yüklendikten sonra DMO tarafından başvuru yapan kişinin temsil ve ilzama yetkili olup olmadığı kontrol edilecek ve başvuruda bulunan kişinin temsil ve ilzama yetkili olmadığının anlaşılması halinde başvurusu reddedilecektir.

2- Başvuru yapan tüm firmaların ortaklık bilgilerinin T.C. Ticaret Bakanlığı Merkezi Sicil Kayıt Sisteminde (MERSİS) güncel olarak yer alması gerekmekte olup, bu bilgileri yer almayan başvurular reddedilecektir. Ayrıca ortaklık bilgilerinin sözleşme imzalandıktan sonra MERSİS’te güncel olarak yer almaya devam etmediğinin tespit edilmesi halinde ilgili sözleşme hükümleri uygulanacaktır. Ancak MERSİS’te kaydı olmayan gerçek kişiler Ticaret/Sanayi Odası kayıt belgesini sisteme yüklemek kaydıyla başvurularına devam edebileceklerdir.  

3- Başvuru yapan kişinin temsil ve ilzama yetkili olduğunun anlaşılması halinde firmayı temsil ve ilzama yetkili olanların her birinin adli sicil kayıtları kontrol edilecek ve bu kişilerden herhangi birinin ilanın “Genel Şartlar ve Kurallar” başlıklı I. kısmının 7. maddesinin (b), (c) ve (f) bentleri kapsamında olduğunun tespit edilmesi halinde başvuru reddedilecektir.

4- Müracaatta bulunan firmanın;

a) 11.02.1959 tarih ve 7201 sayılı Tebligat Kanunu ile “Elektronik Tebligat Yönetmeliği” uyarınca kayıtlı elektronik posta adresinin (...@.......kep.tr) olması,

b) E-fatura uygulamasına geçmiş olması,

c) Kendisine ait internet web sitesinin olması ve bu sitede herkese açık olarak, teklif ettiği ürünlerin ayrıntılı teknik özelliklerinin gösterilmesi,

ç)  Ticaret, Sanayi Odası Belgesi veya Esnaf ve Sanatkar Siciline Kayıt Belgesi,

gerekmekte olup, aksi durumda başvurusu reddedilecektir.

 

2. Bölüm: (Başvuru Yapılacak Katalog Uygulamasının Belirlenmesi)

Başvuruda bulunan kişinin firmayı temsil ve ilzama yetkili olduğunun anlaşılmasından sonra hangi katalog sözleşmesi için başvuru yapabileceğinin tespit edilmesi amacıyla yetkilinin kullanıcı sayfası üzerinden firmaya ilişkin bir takım bilgileri doldurması ve aşağıda yer alan belgeleri sisteme yüklemesi gerekecektir.

1- a) Gerçek kişi olması halinde, ilgisine göre Ticaret, Sanayi Odası veya Esnaf ve Sanatkâr siciline kayıtlı olduğuna ilişkin firmanın başvuru tarihi esas alınmak üzere en geç bir ay önceki tarihte düzenlenmiş olan oda belgesi ve mesleki faaliyetten men edilmediğine dair belge.

b)Tüzel kişi olması halinde, tüzel kişiliğin siciline kayıtlı olduğu Ticaret veya Sanayi Odasından alınmış ve firmanın başvuru tarihi esas alınmak üzere en geç bir ay önceki tarihte düzenlenmiş olan oda belgesi ve mesleki faaliyetten men edilmediğine dair belge.

2- Vergi Dairesince onaylanmış son 3 yıla ait Ayrıntılı Bilanço ve Ayrıntılı Gelir Tablosu (İlk defa kurulmuş ise kuruluş bilançosu, üç yıldan daha kısa süre önce kurulmuş ise bunlardan mevcut olanları).

3- Başvuru tarihi itibariyle en geç bir ay önceki tarihe ait SGK Hizmet Dökümü (çalışan sayısını gösteren).

 

3. Bölüm: (Teklif Edilecek Ürünler İçin Gerekli Belge ve Kayıtlar)

Yukarıda yer alan hususlara ilişkin kontrollerin uygun olarak sonuçlanmasını müteakip, firmalara konumlarına ve durumlarına uygun olarak hangi “Açık Satışlara Ait Satınalma Sözleşme”lerini imzalayabilecekleri seçenek olarak sunulacak olup, sonraki bölümlerde firmalardan istenilecek ve başvuru tarihi itibariyle güncel olan bilgi, belge ve kayıtlar seçmiş olduğu sözleşmeye ve teklif edecekleri ürüne göre sistem tarafından bildirilecektir.

Firmalar bilgi almak amacıyla da başvuru yapmadan önce teklif etmeyi düşündükleri her bir ürünün; standardına ilişkin uygunluk belge ve kayıtlarına ilaveten bu ürünle ilgili olarak gereken diğer bilgi, belge ve kayıtları ayrıntılı olarak “Ürün İçin Gerekli Bilgi, Belge ve Kayıtlar” kısmından ayrıca sorgulayabilirler.

Bu aşamada firmanın öncelikle teklif edeceği her bir ürün için;

a) Ürüne Ait Teknik Özellik Formu’nu (EK-4) teknik özellik bilgilerinin girerek hazırlaması,

b) Ürüne Ait Teknik Özellik Formu’nda (EK-4) belirtilen özellikler ile birebir aynı olan ve istenilen format ile sayıda resimleri yüklemesi, gerekmektedir.

c) Ürün ve Fiyatlandırma Tablosu’nda (EK-3) teklif edeceği tüm ürünleri (100 ürün ile sınırlı olacak şekilde) ve bu ürünlere ilişkin gerekli bilgileri belirtmesi,
Teklif edilen fiyatların piyasa fiyatlarını tevsik etmesi esastır.

Firmalar kullanıcı sayfaları üzerinden başvuru yapmaksızın da “Ürüne Ait Teknik Özellik Formu” (EK-4) hazırlayabilir ve daha sonrasında yapacakları başvurularda teklif edecekleri ürünler için bu formları kullanabilirler. Ayrıca daha önce sisteme girilmiş aynı marka ve model bir ürün olması halinde firmalar bu ürünlere ait formları da hazır olarak kullanabileceklerdir.

Sözleşme kapsamına alınan ürünlere ait “Ürüne Ait Teknik Özellik Form”ları (EK-4) sistem üzerinde muhafaza edilecek olup, firma sistem üzerinde beyan ederek onayladığı bu formlardan sözleşme hükümleri gereği sorumlu olacaktır.

Sözleşme kapsamına alınan ürünlere ait “Ürüne Ait Teknik Özellik Form”ları (EK-4) sistem üzerinde muhafaza edilecek olup, firma sistem üzerinde beyan ederek onayladığı bu formlardan sözleşme hükümleri gereği sorumlu olacaktır.

1- Genel Katalog başvurusu yapan ve teklif edeceği ürünün üreticisi olarak beyanda bulunan firmanın bu ürünleri için, Cazibe Merkezleri Kataloğu ve KOBİ Kataloğu başvurusu yapan firmaların ise teklif edeceği tüm ürünleri için;

a) Başvuru tarihi itibariyle geçerliliği devam eden Sanayi ve Ticaret Odalarınca veya esnaf ve sanatkarlar için kayıtlı oldukları esnaf ve sanatkarlar odalarınca düzenlenecek Kapasite Raporu gereklidir. Kapasite raporlarında teklif edilen ürünlerin üretiminin yapıldığının belirtilmesi şarttır.

Ticaret odaları ile sanayi odalarının ayrı olduğu yerlerde, sanayi odasınca düzenlenecek kapasite raporları kabul edilecektir. Ancak sanayi odasına kaydolma zorunluluğu bulunmayanların ticaret odasınca düzenlenen kapasite raporları, çalışma alanları ayrı birden fazla odaya kayıtlı olan sınai işletmelerin tesisin bulunduğu yerdeki odaca düzenlenen kapasite raporları kabul edilecektir.

b) Türk Patent Enstitüsü’nde tescili devam eden “Marka Tescil” kayıtları bulunmalı ve bu kayıtlardaki emtia numaralarının (mal, hizmet emtiası) teklif edilen ürüne uygun olması gerekmektedir.

c) Her türlü fikri ve sınaî mülkiyet hakkının kendilerine ait olduğunun ve bu konudaki tüm hak ve yükümlülüklerin yerine getirildiğinin ayrıca, bu ödevin hiç veya gereği gibi yerine getirilmemesi nedeniyle DMO’nun herhangi bir zarara uğraması halinde (diğer tüm hakları saklı kalmak üzere) DMO’nun uğradığı her türlü zararın karşılanacağını kullanıcı sayfaları üzerinden taahhüt etmeleri gerekmektedir.

2- Firmanın teklif ettiği ürünün ithalatçısı olması halinde aşağıdaki belirtilen şartlardan herhangi birine uygun olarak düzenlenmiş ve Türkiye ithalatçısı olarak yetkili kılındığını gösterir belge (sadece Genel Katalog için başvuru yapılabilir);

a) Ait olduğu ülke mevzuatına göre düzenlenmesi ve alındığı ülkedeki T.C. Konsolosluğu’nca onaylanması kaydıyla, yurt dışındaki üretici firma tarafından Türkiye ithalatçısı olarak yetkili kılındığını gösterir noter tasdikli belge ve yeminli tercüme bürosundan alınan Türkçe tercümesinin aslı veya noter tasdikli sureti veya bu belgenin, “Yabancı Belgelerin Tasdiki Mecburiyetinin Kaldırılması Hakkındaki Sözleşme”ye taraf ülkelerden temin edilmesi halinde “Apostille” şerhi.

b) Üretici firmanın Türkiye Ofisi tarafından ithalatçı/distribütör olarak yetkili kılındığını gösterir noter tasdikli belge.

Aynı ürün için yurtdışı üretici firma veya bu firmanın Türkiye Ofisi tarafından verilen tek yetkili ithalatçı/distribütörlük belgesi bulunan birden fazla firma olması halinde; üretici firma veya bu firmanın Türkiye Ofisince sözkonusu ürün için hangi firmanın tek yetkili ithalatçı/distribütör olduğu hususu açıklık kazandırılıncaya kadar firmaların başvuruları işleme alınmayacaktır.

Ayrıca tek yetkili ithalatçı/distribütör olan firmalardan katalogda yer alan ya da yer almak üzere başvuruda bulunanların daha sonra yurtdışı üretici firma veya bu firmanın Türkiye Ofisi tarafından yetkisinin iptal edilmesi halinde; bu ürünlere ilişkin olarak yapılan başvurular bir önceki firmanın yetkisinin iptal edildiği tarihten itibaren 6 ay boyunca kabul edilmeyecektir.

 

3- Firmanın teklif ettiği ürünün yetkili satıcısı olması halinde (sadece Genel Katalog için “Kataloğa Alınacak Malzeme Çeşitleri Listesi”nde (EK-A) belirtilen ürünler için yetkili satıcılar müracaat edebilir) bu ürünlerle ilgili olarak;

a) Üretici, ithalatçı veya distribütör (söz konusu ürünlerin Türkiye’deki organizasyon yapısında en üst düzeydeki temsilcisi) tarafından imzalanmış, “DMO Kataloğunda yer alma ve ürünlerini satma yetkisini ihtiva eden”  noter tasdikli Yetkili Satıcılık Belgesi,

b) Yetki veren yerli üretici firmaya ait bu bölümün 1. maddesinde belirtilen belge ve kayıtlar (kapasite raporu, marka tescil kaydı ve taahhütname),

c) Yetkili satıcıya yetki veren; ürünün Türkiye distribütörü veya ithalatçısının, yurtdışındaki üretici tarafından yetkili kılındığına dair yetki belgesi (bu bölümün 2. maddesinde belirtildiği şekilde).

 

4- KOBİ Kataloğunda yer almak üzere başvuruda bulunacak olan firmaların başvuru tarihi esas alınmak kaydıyla en fazla üç ay öncesinde kayıtlı olduğu ilgili oda tarafından düzenlenmiş olan ve teklif ettikleri ürünlere ait “Yerli Malı Belgesi” olması şarttır. Diğer katalog uygulamalarında firmaların yerli malı belgesi sunmaları zorunlu olmamakla birlikte Genel Katalog başvurusu yapan firmaların teklif ettiği ürünler için yerli malı belgesi sunmaları halinde ürünün orta veya yüksek teknoloji seviyesinde olmasına göre katalogda yer alma maliyetlerinin azaltılması ve teşhir önceliği gibi avantajlar sağlanabilmektedir.

5- Ürün standardına ilişkin uygunluk belgeleri veya kayıtları;

Firmaya teklif ettiği her bir ürün için sistem tarafından tevdi etmesi gereken uygunluk belgesi veya kayıtlar bildirilecek olup, bahse konu belgelerin sisteme yüklenmesi, kayıtların ise ilgili kamu kurumlarının veri tabanında güncel olarak yer alması gerekmektedir.

Teklif edilen ürünlerin, birebir aynısının katalogda yer alması halinde ürünün standardına ilişkin belgeleri istenilmeyebilir.

Standarda ilişkin olarak istenilen uygunluk belgeleri veya kayıtlar aşağıda yer almakta olup, Kataloğa Alınacak Malzeme Çeşitleri Listesi”nde (EK-A) ürüne göre hangi belgelerin verilmesi ya da kayıtların olması gerektiği bilgilendirme amacıyla ilgili alt bent numaraları verilerek gösterilmektedir.

a) “CE” işareti ve buna bağlı “CE Uygunluk Beyanı” (Türkçe olmayan CE uygunluk beyanı için ayrıca Yeminli Tercüman tarafından çevrilmiş Türkçe tercümesinin aslı veya noter tasdikli sureti. Gerekli görülmesi halinde “CE Uygunluk Beyanı”na ilave olarak CE teknik dosyası da istenebilecektir.) veya bu maddenin (f) fıkrasında yer alan belgeler.

b)  T.C. Sağlık Bakanlığı Ürün Takip Sistemi’nde (ÜTS) kaydı.

c) “Ağız Temizliğinde Elle Kullanılan Diş Fırçaları, Elektrikle/Pille Çalışan Diş Fırçalarının Fırça Başlıkları ve Arayüz Fırçalarının Üretimi, İthalatı, Piyasa Gözetimi ve Denetimi ve Bildirim Esaslarına Dair Tebliğ”e uygun Test Raporu.

ç) “Zararlı Maddeler Ve Karışımlara İlişkin Güvenlik Bilgi Formları Hakkında Yönetmelik”e uygun Güvenlik Bilgi Formu (MSDS).

d.1) Üretici firmanın (Cazibe Merkezleri ve KOBİ Kataloğunda tüm firmaların) ISO 14001:2015 standardına uygun “Kalite ve Çevre Standartlarına” olduğunu gösteren TÜRKAK veya Uluslararası Akreditasyon Forumu (IAF) karşılıklı tanıma anlaşmalarında yer alan akreditasyon kuruluşlarından biri tarafından akredite edilmiş bir belgelendirme kuruluşu tarafından verilen ve TÜRKAK “Akredite Belge İnceleme Formu” ile teyit edilmiş belge; Türkçe tercümesinin aslı veya noter tasdikli sureti.

d.2) Üretici ve yurt dışı üretici firmanın (Cazibe Merkezleri ve KOBİ Kataloğunda tüm firmaların) EN ISO 9001:2015 veya ISO 9001:2015 standardına uygun “Kalite Yönetim Sistemi” olduğunu gösteren TÜRKAK veya Uluslararası Akreditasyon Forumu (IAF) karşılıklı tanıma anlaşmalarında yer alan akreditasyon kuruluşlarından biri tarafından akredite edilmiş bir belgelendirme kuruluşu tarafından verilen ve TÜRKAK “Akredite Belge İnceleme Formu” ile teyit edilmiş belge; Türkçe tercümesinin aslı veya noter tasdikli sureti.

d.3) Katalogda yer almak üzere teklif edilen Toner/kartuş için her bir ürüne ait ISO/IEC 19752 ve ISO/IEC 19798 sertifikalarının, mürekkep püskürtmeliler için ise her bir ürüne ait ISO/IEC 24711'de genel şartları belirtilen ISO/IEC 24712 sertifikalarının yeminli tercüme bürosundan alınan Türkçe tercümesinin aslı veya noter tasdikli sureti.

e.1) Türk Standartları Enstitüsünden ilgili standarda uygunluğunu gösteren “Türk Standartlarına Uygunluk Belgesi (TSE Markası)” veya Uygunluk Raporunun TSE’de kayıtlı olması,

e.2) Türk Standardı bulunmayan ürünler için TSE Kritere Uygunluk Belgesinin (TSEK Belgesi) TSE’de kayıtlı olması,

e.3) TSE, TSEK veya Uygunluk Raporu yerine TÜRKAK veya uluslararası akreditasyon forumu (IAF) karşılıklı tanıma anlaşmalarında yer alan akreditasyon kuruluşlarından biri tarafından akredite edilmiş bir belgelendirme kuruluşu tarafından verilen ve TÜRKAK “Akredite Belge İnceleme Formu” ile teyit edilmiş, ürünün ilgili Türk Standardına veya Avrupa Standardına veya Uluslararası Standardına uygunluğunu gösteren test raporunun (test sertifikası olmadan geçerli olmayacağı belirtilen test raporları için test sertifikası da ibraz edilecektir.) Türkçe tercümesinin aslı veya noter tasdikli sureti de tevdi edilebilecektir (TÜRKAK tarafından akredite edilmiş belgelendirme kuruluşlarından alınan sertifikalar için, “Akredite Belge İnceleme Formu” gerekmemektedir.)

f) TÜRKAK veya Uluslararası Akreditasyon Forumu (IAF) karşılıklı tanıma anlaşmalarında yer alan akreditasyon kuruluşlarından biri tarafından akredite edilmiş bir belgelendirme kuruluşu tarafından verilen ve TÜRKAK “Akredite Belge İnceleme Formu” ile teyit edilmiş, ürünün EMC (Elektromanyetik Uyumluluk) ve LVD (Alçak gerilim Direktifi) gösteren test raporunun Türkçe tercümesinin aslı.

g) T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından verilmiş olan “Biyosidal Ürün Ruhsatı”.

ğ) Üretici firmaya ait EPDK tarafından verilen Madeni Yağ Lisansı.

h) Başvuruda bulunulan madeni yağ üreticisinin Kapasite Raporunda en az yıllık 30.000 ton üretim kapasitesi olmalıdır. Başvuran firmanın DMO’da tek yetkili satıcı olması halinde ise 30.000 ton üretim kapasiteli Kapasite Raporu, ürünün Türkiye’deki üreticisine ait olmalıdır.

ı) Türk Standartları Enstitüsünden ilgili standarda uygunluğunu gösteren “Türk Standartlarına Uygunluk Belgesi (TSE Markası)” ve Uygunluk Raporu veya Uygunluk Raporu yerine TÜRKAK veya Uluslararası Akreditasyon Forumu (IAF) karşılıklı tanıma anlaşmalarında yer alan akreditasyon kuruluşlarından biri tarafından akredite edilmiş bir belgelendirme kuruluşu tarafından verilen ve TÜRKAK “Akredite Belge İnceleme Formu” ile teyit edilmiş, madeni yağ grubu ürünün API kalite sınıflamasına (gresler için NLGI numarası, sabun cinsi, damlama noktası) ve SAE viskozite sınıfı standart değerlerine uygun olduğunu gösteren test raporunun Türkçe tercümesinin aslı veya noter tasdikli sureti.

 

6- Elektronik ortamda başvuru esnasında teklif edilen ürüne göre istenilecek olan ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun hükümleri uyarınca düzenlenen Garanti Belgesi (EK-5). “Kataloğa Alınacak Malzeme Çeşitleri Listesi”nde (EK-A) hangi ürünler için ne kadar süreli garanti belgesi istenileceği bilgilendirme amacıyla ayrıca belirtilmiştir.

7- “Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği” kapsamına giren ürünler için Satış Sonrası Hizmetleri Yeterlilik Belgesi.

8- Teklif edilecek ürünün özelliği dolayısıyla kanuni bir zorunluluk olarak kullanımına ve satışına ilişkin bulundurulması ya da alınması zorunlu diğer bilgi, belge ve kayıtlar.

 

 

4. Bölüm: (Fiyat Araştırması)

Başvuru aşamasında öncelikle teklif edilen ürün veya firma ile ilgili gerekli bilgi ve belgelerin uygun bulunması ve taahhütlerin alınmasını müteakip fiyat araştırması için aşağıda yer alan belgeler istenilecektir. Yapılan fiyat araştırması ve pazarlık görüşmelerinden sonra firma kullanıcı sayfaları üzerinden kendilerine sunulan fiyatları uygun görmesi halinde onaylayacak, uygun görmediklerini reddedecektir.

a) Firmalar, ürün gruplarına göre gerek görülmesi halinde, teklif etmiş oldukları her bir ürünün birebir yer aldığı ve son 1 yıl içinde düzenlenmiş olan fiyat analizi yapmaya yeter sayıda ve nitelikteki e-faturaları elektronik ortamda sunmak zorundadırlar.

Ancak Temizlik Ürünleri (Bor esaslı temizlik maddesi hariç), Kağıt Temizlik Ürünleri, Plastik Çöp Torbaları ve Kişisel Bakım Ürünleri ile başvuruda bulunacak firmanın (yetkili satıcı ise kendisinin, üreticinin, distribütörünün ya da ithalatçısının) ayrıca Türkiye'nin 7 coğrafi bölgesinde en az birer bayisinin olması ile teklif etmiş olduğu her bir ürün için bu bayilere son bir yılda toplamda en az 500.000 TL tutarında olacak şekilde düzenlenmiş ve iptal edilmemiş olan e-fatura bilgilerini sunması gerekmektedir. Bu ürünler ile başvuruda bulunacak olan firmadan teklif etmiş olduğu her bir ürün için son bir yılda toplamda en az 2.000.000 TL (en az 5 müşteriye) tutarında yapmış olduğu (yetkili satıcı ise kendisinin, üreticinin ya da ithalatçısının) satışlara ilişkin düzenlenmiş ve iptal edilmemiş olan e-fatura bilgileri sunması halinde ise 7 bayi şartı aranmaz.

Firmalar, e-fatura uygulamasına geçmiş olmakla birlikte son 1 (bir) yıl içinde teklif etmiş olduğu ürünler için henüz e-faturaları bulunmaması halinde yukarıdaki şartlara uygun şekilde Serbest Muhasebeci Mali Müşavir ya da Yeminli Mali Müşavir tarafından onaylanmış fatura fotokopilerini ve SMMM/YMM tarafından bu faturaların iptal edilmediğine ilişkin yazıyı sisteme yükleyeceklerdir.

b) İthalatçı (sadece Genel Katalog için) olarak başvuru yapacak olan firmalar, ithalat konusu her bir ürünün birebir yer aldığı ve fiyatının tespitine yarayacak yeteri kadar Gümrük Giriş Beyannamesi ile İM (import) eki fatura örneklerini sisteme yükleyecektir.

Ayrıca ilk müracaatta verilen Gümrük Giriş Beyannamesi ile İM (import) eki fatura örneklerine ilaveten sözleşme süresi içerisinde veya sözleşme yenileme aşamasında DMO’nun gerek görmesi halinde tekrar Gümrük Giriş Beyannamesi ile eki fatura örnekleri (sözleşme yenilemede DMO satış adetlerini karşılayacak miktarda ve her bir ürüne ait) tedarikçi tarafından sisteme yüklenecektir.

 

5. Bölüm: (Sözleşmeye Davet)

1- Teklif edilen ürünlerin fiyatlarında anlaşmaya varılması halinde firma yetkilisi, “Açık Satışlara Ait Satınalma Sözleşmesi” imzalamak üzere Genel Müdürlüğümüz ilgili satınalma daire başkanlığına davet edilecek olup;

a) Tedarikçi Sayfası üzerinden başvuru aşamasında istenilen belgelerin (temsil belgesi, oda belgesi, kapasite raporu, ithaatçılık/yetkili satıcılık belgesi, gerekli olması halinde garanti belgesi ve ürün standardına uygunluk belgeleri gibi) bir kısmı ile sözleşme eki için gerekli olan tedarikçi sayfası üzerinden dökümü alınacak belgeleri ve yetkili kişi tarafından imzalanmış taahhütlere ve izinlere ilişkin olarak Taahhütname’yi (EK-6) ve Firma Bilgi Formu’nu (EK-2) ibraz etmeleri

b) Genel Katalogda yer almak için başvuran ve sözleşme imzalanması kararlaştırılan firmaların anlaşmaya varılan ve katalogda yer alacak her bir ürün için 1.000 -TL katılım bedelini, kendilerine yazılı bildirimi takip eden 10 (on) gün içerisinde; Genel Müdürlüğümüzün https://www.dmo.gov.tr/Home/BankaHesaplari adresinde belirtilen hesaplardan herhangi birine yatırmaları ve bu işleme ait banka dekontunu/faturası tevdi etmeleri (EK-7) (Katılım bedeli yatırılmadan sözleşme imzalanmayacak olup, sözleşme imzalanmasından sonra herhangi bir nedenle ürünün sözleşme kapsamından çıkarılması halinde, yatırılan katılım bedeli iade edilmeyecektir),

c) Cazibe Merkezleri Kataloğu ve KOBİ Kataloğunda yer alacak firmaların 150.000 TL (daha önce Kobi veya Cazibe Merkezleri Kataloğunda yer alan ve sözleşme yenileyen firmalarca, 150.000.-TL’den az 1.000.000-TL’den fazla olmamak kaydı ile bir önceki sözleşmesi kapsamındaki satışları toplamının en az (%6) yüzde altısı tutarında), Genel Katalogda yer alacak firmaların ise 350.000 TL (daha önce Genel Katalogda yer alan ve sözleşme yenileyen firmalarca, 350.000.-TL’den az 4.500.000-TL’den fazla olmamak kaydı ile bir önceki sözleşmesi kapsamındaki satışları toplamının en az (%6) yüzde altısı tutarında) kesin ve süresiz teminat istenilecektir.

Davet edildiği tarihten itibaren 10 gün içerisinde sözleşme imzalamayan firmanın katalog başvurusu reddedilecektir. Bu süre zaruret halinde isteklinin talebi ve DMO’nun da kabulü halinde uzatılabilir.

 

2- Ayrıca firmanın sözleşme düzenlenmesi sırasında;

a) Kesinleşmiş ve vadesi geçmiş sosyal güvenlik prim veya vergi borcu ile kendisi veya ortaklarının DMO’ya borcunun bulunmaması (EK-9,10),

b) Kamu ihalelerine katılmaktan yasaklı olmaması (EK-11),

gerekmektedir. Bu hususlar DMO yetkililerince sorgulanacak olup firmanın prim veya vergi borcunun KİK Genel Tebliğinde belirtilen sınırın üzerinde olması, firmanın veya ortaklarının DMO’ya muaccel hale gelmiş borcunun olması veya kamu ihalelerine katılmaktan yasaklı olduğunun anlaşılması halinde firma ile sözleşme yapılmayacaktır.

 

3- Firmaların sözleşme ile birlikte, sözleşmelerin eki olan risturn oranlarına (EK-12), tutar indirimlerine (EK-13) ve teslim sürelerine (EK-14) ilişkin tabloları sözleşme imzalamadan önce incelemesi gerekmektedir. Söz konusu tablolardan risturn ve tutar indirimleri tablosu Cazibe Merkezleri Kataloğunda yer almamaktadır.

a) Risturn bedeli, katalogda yer alan tedarikçilerden (Cazibe Merkezleri Kataloğu hariç) sözleşmeleri kapsamında 3’er aylık dönemlerde yaptığı satış tutarlarına göre belli oranlarda tahsil edilen bedeldir. KOBİ Kataloğunda yer alan tedarikçilerden sözleşmelerinin ilk yılına ait satışları üzerinden risturn bedeli alınmamaktadır.

b) Tutar indirimleri, müşteri kurumun E-satış portalı üzerinden herhangi bir tedarikçiden (Cazibe Merkezleri Kataloğu tedarikçileri hariç) yapmış olduğu talebin tutarına (KDV hariç) göre müşteri kurumlara yansıtılan indirim oranlarıdır.

c) Teslim süreleri, sipariş edilen ürünlerin miktarına ve cinsine göre bütün firmalar için standart olarak belirlenmektedir.

 

4- Genel Katalogda yer alacak firmalar ülke genelindeki tüm müşteri taleplerini karşılamakla yükümlüdürler. Ancak Cazibe Merkezleri ve KOBİ Kataloğu kapsamına alınan firmalar üretim imkânları dâhilinde sözleşme ekinde yer alan “Sipariş ve Teslimat İlleri Tablosu”nda (EK-15) bildirmeleri kaydıyla kendilerinin belirleyecekleri illerde yer alan müşteri taleplerini karşılayabileceklerdir.

5- Teminat olarak kabul edilecek değerler aşağıda sayılmıştır.

a) Tedavüldeki Türk parası,

b) Bankalar tarafından verilen teminat mektupları,

c) Türkiye’de yerleşik sigorta şirketleri tarafından kefalet sigortası kapsamında düzenlenen kefalet senetleri,

ç) T.C Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından ihraç edilen devlet iç borçlanma senetleri ve bu senetler yerine düzenlenen belgeler.

(ç) bendinde belirtilen senetler ve bu senetler yerine düzenlenen belgelerden nominal değere faiz dahil edilerek ihraç edilenler, anaparaya tekabül eden satış değeri üzerinden teminat olarak kabul edilir.

 

İlgili mevzuatına göre Türkiye'de faaliyette bulunmasına izin verilen yabancı bankaların düzenleyecekleri teminat mektupları ile Türkiye dışında faaliyette bulunan banka veya benzeri kredi kuruluşlarının kontrgarantisi üzerine Türkiye'de faaliyette bulunan bankaların veya katılım bankalarının düzenleyecekleri teminat mektupları da teminat olarak kabul edilir.

Teminatlar, teminat olarak kabul edilen diğer değerlerle değiştirilebilir.

Her ne suretle olursa olsun İdarece alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz.

 

6- Katalogda yer alması uygun görülen firmaların, cezalı ve ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığı hususlarında 04.01.2002 tarih ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve 05.01.2002 tarih ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunun ilgili hükümleri uygulanacaktır. Firmalar, katalog kapsamında yapılacak alımlarda ve ihalelerde, ihaleden yasaklanmayı gerektirecek nitelikte yasak fiil ve davranışta bulunamazlar.

İLAN EK LİSTESİ

EK-A) Kataloğa Alınacak Malzeme Çeşitleri Listesi
  1. Genel Katalog - EK-A Kataloga Alınacak Malzeme Çeşitleri Listesi
  2. Cazibe - EK-A Kataloga Alınacak Malzeme Çeşitleri Listesi 
  3. Kobi - EK-A Kataloga Alınacak Malzeme Çeşitleri Listesi
EK-B) Genel Katalog Sözleşmesi
EK-C) Cazibe Merkezleri Kataloğu Sözleşmesi
EK-Ç) KOBİ Kataloğu Sözleşmesi
SÖZLEŞME EK LİSTESİ: 
EK-1) Firma Bilgi Formu
EK-2) Temsil Belgesi (İmza Sirküleri/Beyannamesi ve/veya Vekâletname)
EK-3) Ürün ve Fiyatlandırma Tablosu
EK-4) Ürüne Ait Teknik Özellik Formu
EK-5) Garanti Belgesi Taahütnamesi 
EK-6) Taahhütname
EK-7) Katalog Katılım Bedeli Faturası (Genel Katalog Firmaları İçin)
EK-8) Teminat Mektubu Fotokopisi
EK-9) SGK E-borç Sorgulama
EK-10) Vergi Borcu Olmadığına Dair Yazı
EK-11) KİK Yasaklılık Teyit Formu
EK-12) Risturn Tablosu (Cazibe Merkezleri Kataloğu hariç)
EK-13) Tutar İndirim Tablosu (Cazibe Merkezleri Kataloğu hariç)
EK-14) Teslim Süreleri Tablosu
EK-15) Sipariş ve Teslimat İlleri Tablosu (Cazibe Merkezleri ve KOBİ Kataloğu için)